Khamis, 22 November 2012

SD2 THE BEST.....


Jom SErTai Saya DIET.....
SAYA mcm tersedar dari mimpi indah.apabila naik penimbang menunjukkan jarum ke angkA 93...OMG...x pernah saya bayangkan betapa beraty saya...bermula dari itu, saya mula sedar akan masalah berat badan yang saya alami.saya mula mencari-cari balik diri, membelek baju-baju lama,merenung cermin dan mula menanam azam untuk menguruskan badan...tentukan orang yang paling gembira adalah suami saya, walaubagaimanapun dia hanya mengatakan tunggu dan lihat, mungkin disebabkan diet saya sebelum ini hanya separuh jalan...angan-angan yang x sudah, so dia x komen panjang..kutuk pom malas.katanya asal saya gembira, cukup lah bagi dia.walaupun hakikatnya dia sangat risau dengan “kesihatan yang saya alami”
                Maka bermula la misi diet saya.bermula 25/6/2012...saya betul2 diet, ditemani dgn sd2...1 malasah saya apabila nak diet, kalau makan/minum minuman tambahan ialah x boleh telan.hadoi...tapi kali  ni saya nekad...memang kuat lah....dalam masa sebulan lebih...saya mampu turun  9 kg....huhuhu.....byk kan...dan saya dah Berjaya meninggalkan angka keramat 9 dalam hidup saya..saya mula menanam azam..untuk x nak lagi angka 9 di depan...kalau boleh 5/6...cukup la..ahaksss.........
                Apa jadi dengan saya????selepas sebulan setengah dan Berjaya turun 9 kg..huhuhuhu.,...saya da x diet lagi...entah pergi ke mana, semangat saya..bermula bulan puasa saya stop diet, walaubagaimanapun masih lagi control makan semua benda..berat saya x naik..alhamdulillah...sampai la lepas raya, saya masih lagi belum diet...huhu...dugaan diet di bulan syawal sangat la besar..tambahan pulak saya di johor, diaorang ni beraya selama sebulan, sebulan lebih pom ada..memang raya betul, dengan pakaian melayu n berbaju kurung, dengan open house sana sini,,4,5,6 kadang jemputan akan dapat sehari, terutamanya pada hujung minggu.....oh...ganas sungguh raya...kan!rugi la x makan....maka berat saya pom....x kurang-kurang...masih lagi di angka 85....hebat..walaupun dekat di sudut hati. Nak diet, tp apakan daya nafsu menguasai akal...maka makan lah sya...hehheheh....sbb tulah suami no komen, bila saya kata nak diet...sebab dia da hampuir 4 tahun sebantal sepinggang nasi dengan sya...da tahu da karenah saya dalam bab diet,,,J
Mujur katanya tidak memikirkan karenah diet bini..kalau x, dia pom gila....tngk saya makan, tapi naik penimbang...ahakssss....hurmmm..boleh dikatakan rugikan....ruginya saya rasa, bila ada kawan dulu...berat 92 kg..diet lebih kurang sama...tapi sekarang di bulan November dia dah mencecah 77 kg...bila saya chat dengan dia tentang hal itu..saya rasa rugi sangat...TAPI ...masih belum insaf...sehingga lah..1 hari pada 16/November/2012...saya terpandang seorang kawan..merangkak adik dari saya, mengajar 1 daerah dengan saya....Cuma jarang bersua muka sbb kesibukan masing-masing...bila terpandang FB dia,,memang saya terkejut..KURUS dia sekarang....:( saya sedih untuk sya..saya gembira untuk dia J...mula lah.bila dia kurus, saya pom menanya pelbagai soalan..owh memang dia diet....dan diet dengan SD2...DALAM HATI BAGUS BETUL SEBENARNYA SD2..AKU JE YANG MAIN-MAIN....katanya, mula2 dulu dia pom rasa x mampu nak buat..tapi boleh sebenarnya.......SO dalam 2 bulan dia turun 8 KG..dan pinggang pom da Nampak ramping...OMG....dalam saya duk berchat dengan dia.....suami saya pom terpandang gambarnya,,,,terkejut dia...kurus katanya dan cantik *#@$3$##......jelesss ke saya???tidakk,,sbb suami saya jujur,,,dia bukan puji perempuan lain..Cuma dia nak cakap bila kawan saya kurus, maka  cantik...(kalau dia baca entry ini....mesti dia gembira n suka la 2..cik Ama) sbb suami saya pom puji!....saya pom jawab kat suami..memang dia da cantik..Cuma makin cantik!!!!!..huhuhu...maka saya pom tanam azam..malam tu...terus buka almari..memang stok SD2..telah pom ada dalam almari umah saya.....Cuma sbb saya x diet...saya x minummm...bermula a diet saya pada 16/November/2012 dan saya pom mengusaha untuk menjadi agen SD2..dengan kebaikan dan bukti yang telah banyak saya lihat.....


JOM SERTAI SAYA UNTUK DIET...KITA KONGSI DIET BERSAMA....
CALL ME: 0137112582

Tiada ulasan:

Catat Ulasan