Khamis, 29 November 2012

SD 2~ HANYA MEMBANTU

salam jumaat untuk semua....

jom kita berdiet, diet kerana Allah, untuk kesejahteraan keluarga, diri  kesihatan.....

susah kan nak diet..saya bukan bercakap, bagi pihak orang lain, tapi bagi pihak diri sendiri...diet adalah 

sesuatu yang sangat susah utuk dilakukan....dah bertahun-tahun saya nak diet, macam-macam saya 

cuba...cakap  la apa brand kat kedai yang saya x beli, rasa da ribu riban saya menghabiskan duit...tapi 

hanya separuh jalan...sehingga lah...dalam tahun 2012...di bulan 6, saya cukup teruja tengok kawan-

kawan berjaya diet....dengan minum susu SD 2... so saya mencuba n alhamdulillah berjaya, then 

berhenti diet....pastu sambung balik....hehhehehhe

* NAK DIET, KENA DATANG DALAM DIRI SENDIRI...

* DIRI KENA KUAT, APABILA KITA NAK DIET, KENA SABAR, KENA TAHAN MAKAN...MCM2

*APA SALAH KITA DIET, UNTUK DIRI KITA JUGA, KITA DA MAKAN MCM2 BERPULUH2 TAHUN....CUBA KITA TARGET UNTUK DIET,,,HANYA DALAM 3, 4,5,6 BULAN/ SETAHUN.....sangat berbaloi..bila da kurus,,,kita makan balik...cuma kita makan makanan seimbang, sihat, sedikit...Rasulullah s.a.w  pom ajar semua ni..tapi, saya x ikut :(

* sebelum kita sakit, kena mcm-mcm penyakit.....jom kita diet...dunia sekarang...banyaknya penyakit BERPUNCA DARI PEMAKANAN

*saya bersyukur...kalau x...da 100kg

* DIET JE lah....x payah guna produk...BUKAN SEMUA ORANG DAPAT LAKUKANNYA....ni pengalaman saya sendiri...SAYA diet n memerlukan makanan tambahan/ benda yang membantu diet saya....sebab saya tidak kuat....untuk diet tanpa bantuan....SAYA PILIH SD 2,,SEBAGAI BANTUAN...TAPI SAYA KENA INGAT, HANYA BANTUAN...KENA USAHA...KALAU MINUM, X DIET..X BERJAYA JUGAK!!!!!.....sebab kita kena ingat.....nakk kurus bukan sangat mudah, tapi nak gemuk sangat mudah.....
(HANYA YANG BERTUAH,MAKAN MCM2 X GEMUK 1/100 :)  untuk yang muda2 x pe makan banyak...yang makin berumur..30 keatas...memang kena menjaga pemakanan, kalau ingin kesihatan yang baik di kemudian hari ...SAYA NAK!!1

* kena senaman....ni bukan untuk orang nak diet jer...tapi untuk sihat!!!! kurus pom kena senaman, yang gemuk apa lagi!!!!!!!!!!!!



                                  JOM KITA KELUARKAN DIRI DARI 16.8 JUTA ITU

                                             BERUSAHA DENGAN BANTUAN SD 2



                                                   CALL RUBI ~ 0137115282
                                   KITA KONGSI CERITA, KONGSI KEJAYAAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan