Isnin, 26 November 2012

USAHA UNTUK ZURIAT~AMIN


ZURIAT........
     ~15/12/2012~ AKAN genap 4 tahun kami mendirikan rumahtangga.....indahnya sebuah perkahwinan bila dibina kerana Allah.X sangka dalam ramai-ramai, suami isteri, kami adalah sepasang suami isteri yang diuji dengan masalah zuriat penyeri hidup kami. kami berdua suka kan kanak-kanak..tambah-tambah suami saya...dia sangat penyayang..pada budak...now perkahwinan kami sudah hampir menjengah 4 tahun..sekejap je rasa menyulam cinta dengan suami tercinta..alhamdulillah..saya percaya dengan apa yang Allah takdirkan kepada kami berdua...kami positif, Allah maha mengetahui..mengetahui apa yang ada di bumi apa yang ada di laut, di angkasa dan seluruh alam ciptaannya....Allah mengetahu rahsia disebaliknya, walaupun dia belum mengurniakan kami zuriat pengikat kasih sayang...tapi kami mampu bahagia, tersenyum dan ketawa...seperti orang lain..kita kena yakin dengan Allah....kita kena redha, saya juga bersyukur walaupun belum lagi dikurniakan zuriat, tapi saya x ada masalah dengan suami...bersyukur sangat dikurniakan suami yang x pernah membuat kan saya stress dengan hal ini...suami x pernah mengugut saya untuk membuat macam-macam..x pernah membuat saya rasa tertekan...dia positif dan saya tahu dia sgt syang pada saya...begitu lah dia....
Dulu, satu masa, di satu petang...sambil kami lepak2...saya pernah mengutarakan 1 soalan padanya....Pa...kalau kita tua dan x ada anak..sapa yang akan jaga kita?dalam hati....sedih sgt2...dgn soalan yang saya sendiri utarakan...suami saya dengan berhemat, dengan penuh kasih sayang...jawab...x pe Mi, kalau kita x ada anak, tua2 nnt Pa akan  jaga umi,Umi akan jaga Pa...gitu lah kita..oh serius saya sgt sedih, sedih sangat L, sampaikan ada 1 hari saya cerita kat kawan lelaki, dia pom agak sebak,...sampai saya menangis dan terkedu...itu kah pengkahirannya kehidupan. Semua membuatkan hubungan kami semakin erat. Tapi untuk masa akan datang, saya selaku insan yang normal sentiasa mengatakan langit x selamanya cerah..macam2 masih boleh berlaku.akan datang,sekarang saya masih mampu ketawa, gembira, saya tidak mahu, terlalu memikirkan pasal zuriat...saya anggap itu semua adalah urusan Allah. Siapa kita untuk mempertikaikan...kami rancang, selepas suami saya menamatkan pengajiannya, jika belum dikurniakan zuriat, kami akan mengambil anak angkat, ambil anak-anak yang dilahirkan dalam keluarga yang kesempitan hidup, semua itu rancangan kami, perancang terbaik adalah Allah..
*semoga kami kekal ke akhir hayat
*anak penguat kasih sayang
*Allah lebih maha mengetahui, disebalik semua yang direncanakan olehnya.
* 1 USAHA SAYA, DOKTOR KATA KENA DIET......SEBAB GEMUK SANGAT, (time kawin,,normal sikit). HORMON X STABIL N PERIOD, X REGULAR..
* 1 ALTENATIF SAYA GUNAKAN UNTUK KURUS....DENGAN SD 2!!!, 


           SEMOGA ALLAH MERAHMATI DAN MENGURNIAKAN ZURIAT KEPADA KAMI

                                                 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan